Bemutatkozik az Okos Faktoring – Gyorsabban, magasabbra, erősebben

Előző cikkünkben bemutattuk, hogy mi az a faktoring. Ahogy ígértük, mostani cikkünkben bemutatjuk, hogy mi a különbség a hagyományos faktoring és az okos faktoring közt. A hagyományos faktoring hasznos lehet nagyobb cégeknek, de kisebb vállalkozások kieshetnek a szűrőn. Az okos faktoring ezzel szemben kisebb, fiatalabb cégeknek is elérhető, gyors és átlátható megoldást kínál kis- és középvállalatok (KKV) számára.

Gyorsan, magasabbra, erősebben

Az okos faktoring lényege, hogy a hagyományos faktoringot úgy alakítja át, hogy az gyorsabb, egyszerűbb és átláthatóbb legyen.

Míg a bankok és faktorházak akár többször is megkövetelhetik, hogy a vállalkozás képviselője személyesen megjelenjen, ha valamilyen fontos anyag pótlására van szükség , az okos faktoringnál nem vesztegetjük ilyenekkel az ügyfelek idejét. A szolgáltatást használó cégeknek nem kell bajlódniuk a papírmunkával, a teljes folyamat elvégezhető kényelmesen, a számítógép mellől. Rugalmasan, amikor csak az ügyfél szeretné, tehát nem kell többé a banki nyitvatartási időket figyelni, ebédszünet helyett sorban állni. Ha pedig az ügyfélnek épp nincs annyi ideje, hogy befejezze az igénylést és feltöltse a szükséges dokumentumokat, akkor később tudja folytatni.

Mi teszi ezt lehetővé?

A legtöbb bankban és faktorházban nem ritkán papíron kérik a benyújtandó dokumentumokat, a teljes bevizsgálás bonyolultabb ügyleteknél akár hetekig is eltarthat. Webes folyamatainak köszönhetően a PénTech gyorsabban tud elemzéseket készíteni – és ugyanezért tudunk az ügyfeleknek is pár perc alatt indikatív ajánlatot küldeni. A teljes folyamat igényléstől kifizetésig akár 24 órán belül végbemehet.

Nem csak a mamut cégeknek…

A hagyományos faktoring cégek általában megkövetelik, hogy az ügyfelük keretszerződést kössön velük. Ezzel alapvetően nem is lenne gond, viszont a keretszerződés gyakran együtt jár azzal is, hogy meghatároz egy minimum éves faktorálási összeget, ami nem ritka, hogy akár évi 100 millió forintot is elér. Tehát a vállalkozásnak legalább 100 millió forint értékű számlát faktorálnia kell.Másfelől pedig a vállalat nem válogathat, hogy pontosan melyik számlákat faktorálná, általában egy adott vevőtől származó forgalmat vagy mind faktorál, vagy egyáltalán nem.

online faktoring

Növekvő cégeknek ajánlott

Vegyünk egy példát, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban. Egy nemrég alapított, gyógyászati eszközöket forgalmazó cég leszerződik egy gyógyszertár lánccal. Miután leszállította a terméket, az ezután járó egyszeri, 10 millió forintos számlát szeretné faktorálni, amíg az üzlet beindul. Az egyszeri ügylet miatt ezt hagyományos faktoringgal valószínűleg csak borsos árak mellett, vagy egyáltalán nem tudná megtenni. Ezzel szemben az okos faktoring sebessége és hatékonysága miatt ez a PénTech oldalán lehetséges.

Átláthatóan, egyszerűen

Több KKV arról számol be, hogy gyakran bonyolult és érthetetlen, hogy pontosan mennyi is az annyi: mennyibe kerül, hogyha valaki úgy dönt, faktorálni kezd.

Nem is csoda. Van olyan faktor cég Magyarországon, akinek az árazási hirdetménye nem kevesebb, mint 15 különböző tételt tartalmaz… A helyzetet tovább bonyolítja, hogy ezek közül van százalékos és forint összeg, eseti és éves költség, minimum és maximum díjak – tehát KKV legyen a talpán aki meg tudja mondani, hogy mennyibe kerülne egy 10 millió forintos számlát 60 napra faktorálni.

Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a PénTech oldalán mindig egyértelműen látható legyen, hogy mennyibe kerül a faktorálás ügyfeleinknek, mind százalékos, mind forint formában. Egyszerűen, egyértelműen, átláthatóan.

A nemzetközi helyzet fokozódik

A hagyományos faktoringgal való problémákat természetesen többen is észlelték a nemzetközi porondon. Az utóbbi években több országban is megjelentek számlafinanszírozással foglalkozó, digitális vállalkozások.

Nyugat-Európában több országban is megjelentek hasonló vállalatok. Az Egyesült Királyság élen járt ebben a folyamatban: 2011-ben alapult meg a MarketInvoice, ami megalapulása óta több mint 28 ezer tranzakciót, összegre több mint 3,2 milliárd USD (közel 1.000 milliárd forint) számlafinanszírozást folyósított. A kontinensen is megjelentek hasonló kezdeményezések: 2015-ben alapult meg a svájci Advanon, majd egy évvel később Németországban a Billie. A tengerentúlon 2013-ban indult el a BlueVine, aminek a cég alapítása óta kihelyezett finanszírozása, bár egyelőre elmarad brit versenytársától, meghaladja a 2 milliárd USD (közel 600 milliárd forint).

Összefoglalva…

Cikkünkben bemutattuk a hagyományos és okos faktoring közti főbb különbségeket. Az okos faktoring gyorsabb, kisebb cégeknek és egyszeri számlák finanszírozására is elérhető, a szolgáltatás ára pedig könnyen érthető és átlátható. Nyugat-Európában és Amerikában már megjelentek hasonló szolgáltatással foglalkozó cégek, Magyarországon és a régióban azonban még nem érkezett el az áttörés. Szolgáltatásunkkal hamarosan jelentkezünk, addig is szakértőink várják az esetleges kérdéseket az info@pentech.hu címen. Következő cikkünkben pedig a magyar faktoring piacot fogjuk bemutatni.