Digitális faktoring vállalkozásoknak
Válaszd a Péntech faktoring szolgáltatásait a kiszámítható bevételekért!
Kezdd meg a díjmentes regisztrációt!
Kérdés esetén keress bizalommal minket a +36 20 550 6666-os telefonszámon.
Mi az a digitális faktoring?
A digitális faktoring lényegében megelőlegezi céged bevételeit. Így nem kell megvárnod,
míg a 15-30 napos, vagy még annál is hosszabb fizetési határidő letelik, és vevőid kifizetik a számlát.
A Péntech-kel gyakorlatilag "eladod" a számlád, így a még le nem járt vevőszámláid készpénzre válthatod.
Teljesen online
ügyintézés
A Péntech finanszírozási folyamata egyszerű, gyors és egy online felületen keresztül érheted el, így velünk bárhonnan és bármikor faktorálhatsz.
Alacsony, átlátható
költségek
Céged igényeire szabjuk szolgáltatásunkat! Rajtunk keresztül már 1 számla is faktorálható, a költségekről pedig mindig pontos, átlátható tájékoztatást kapsz.
Elköteleződésmentes
szolgáltatás
Regisztráció után díjmentes tanácsadást és ajánlatot kérhetsz kollégáinktól. A szerződés aláírásától kezdve a Te kezedben van a döntés mikor és mennyit szeretnél faktorálni, tekints arra lehetőségként.
Tudj meg mindent a digitális faktoringról!
Töltsd le a Péntech faktoring ebook-ot és tudj meg mindent a faktorálásról:
- mit és hogyan érdemes faktorálnod,
- milyen megoldások közül válogathasz,
- és mennyibe fog kerülni cégednek a faktoring.
Hogyan működik?
A Péntech digitális faktoring platformján keresztül pár kattintással feltöltheted a szükséges adatokat és dokumentumokat. A szerződés megkötése után akár 24 órán belül folyósításra kerül az összeg céged számlájára.
Regisztráció és számlafeltöltés
A regisztráció díjmentes és csupán pár percet vesz igénybe. Pár alap adat megadása és egy rövid azonosítási folyamat után rögtön feltöltheted céged dokumentumait, faktorálandó számlá(i)dat.
1
2
Ajánlat és finanszírozási keret
A megadott adatokból a Péntech algoritmusai pénzügyi elemzést készítenek. A minősítés eredménye alapján cégedre szabott ajánlatot és finanszírozási keretet adunk vállalkozásodnak.
Megerősítés
A következő lépésben megbizonyosodunk a számla hitelességéről és adott esetben felvesszük a kapcsolatot a vevőddel - amennyiben ez szükséges.
3
4
Szerződéskötés és kifizetés
Ha mindent rendben találunk és elfogadod ajánlatunk, szerződéskötésre kerül sor. Ezután megtörténik a kifizetés céged számlájára, amely jellemzően a bruttó számlaérték 80-90%-a.
A folyamat lezárása
A számla fizetési határidejének lejártakor vevőd elutalja az ellenértéket pénzügyi partnerünk részére. Ekkor számolunk el a bruttó számlaérték maradék
körülbelül 10-20%-ával, mely folyósításra kerül céged számlájára.
5
Faktoring kalkulátor
Számold ki mennyibe kerülne cégednek a faktorálás a Péntech-kel!
A Péntech kalkulátor hozzávetőleges értékeket mutat (melyek a specifikumok mentén ügyfelenként eltérhetnek) és nem minősül ajánlattételnek.
Ajánlatért regisztrálj felületünkön néhány kattintással!
Ajánlatért regisztrálj felületünkön néhány kattintással!
Kérd azonnali árajánlatunkat!
Lejárt a vevőszámlád fizetési határideje?
Mi ebben is segítünk! Ismerd meg a Péntech követeléskezelési szolgáltatásait!
Digitális faktoring előnyei
Versenyképes árazás
Nincsenek rejtett költségek
Flexibilis szerződések
Nagyfokú diszkréció
Könnyű hozzáférés
Átfutási idő
Hagyományos faktoring
3-4 hét
24 óra
Banki hitel
4-6 hét
Versenyképes árazás
Nincsenek rejtett költségek
Felxibilis szerződések
Nagyfokú diszkréció
Könnyű hozzáférés
Átfutási idő
Kiknek ajánljuk a digitális faktoringot?
céged másik vállalatnak szállít be (B2B)
vevőid hosszú fizetési határidőkkel fizetnek (több, mint 15 nap)
a vállalkozás belföldi, vagy export követeléssel rendelkezik
legalább havi szinten 1 millió forintot számlázol partnerednek
azoknak a vállalkozásoknak, akik kiszámítható bevételhez szeretnénk jutni
kezdő és növekvő cégeknek egyaránt
Gyakran ismételt kérdések
Alapvetően a következő dokumentumok feltöltésére lesz szükség:
- Számla (kiállított, nem járt még le) – a faktoráláshoz szükséges előminősítés és szerződéskötés megkezdhető kiállított számla nélkül is
- Lejárt számla esetén pedig igényelheted követeléskezelés szolgáltatásunkat
- Lejárt számla esetén pedig igényelheted követeléskezelés szolgáltatásunkat
- Szállítólevél vagy teljesítésigazolás – a vevő által kibocsátott igazoló dokumentum, miszerint a szállító teljesítette, elvégezte a munkát és a vevő elfogadja annak minőségét és mennyiségét
- Adófolyószámla kivonat (30 napnál nem régebbi) – az adófolyószámla kivonatot ügyfélkapun keresztül lehet lekérni, ez igazolja a befizetéseket, tehát, hogy vállalkozásod nem rendelkezik semmilyen hatályos negatív információval (Nav-os 0-ás igazolás nem elegendő)
- A céged főkönyvi kivonata (3 hónapnál nem régebbi) – a főkönyvi kivonat mutatja meg nekünk, hogy vállalkozásod hogyan teljesített az elmúlt időszakban, ezt a könyvelődtől tudod kikérni.
- Vevő folyószámla kivonat (más néven vevő analitika) lényege, hogy lássuk a partnered és vállalkozásod között végbemenő ügyletek részleteit, tehát, hogy hány napra szólt a számla, ezt a partnered a számla kiállítását követően hány nappal később a fizette ki, illetve hogy mennyi volt a korábbi ügyletek száma
- Aláírási címpéldány, erre azért van szükségünk, hogy tudjuk ki rendelkezik aláírási joggal
- Vállalkozói szerződés vagy megrendelőlap, mely azért szükséges, hogy biztosítsa az ügyletet
Mára a faktorálás egy széles körben ismert, bevett és jól működő finanszírozási eszközzé vált és ezt jó eséllyel a Te partnered is tudja. Továbbá az ő részére is megnyugtató lehet, hogy Te, a szállítója megőrzi fizetőképességét, így számára is biztosított a jövőben a szállítás. Szinte biztos, hogy nem Te leszel az első szállítója az adott vevőnek, aki faktorál, talán már a Péntech-kel is kapcsolatban áll.
Mindenkivel megeshet, hogy megcsúszik, és nem tud időben fizetni. Rugalmasak vagyunk! A számla lejártát követő 15 napon belül nem számítunk fel késedelmi kamatot – egyszerűen úgy tekintjük, hogy a futamidő telik tovább. A 15 nap lejártát követően pedig Veled közösen találjuk ki, hogy hogyan tovább.
A magyar kis-és középvállalkozók számára rengeteg kihívást jelent cégük pénzügyi stabilitásának fenntartása. Ennek egyik oka például az lehet, hogy a vevőik nagyon hosszú határidőre (30-60-90 napra) fizetnek és a késés sem kizárt. Erre a problémára jelent megoldást a faktoring, különösen a digitális faktoring. A faktoringot a hitelhez hasonlóan egy pénzintézet, bank vagy faktorház biztosítja, ő folyósít pénzt az igénylő vállalkozás részére.
A faktoring megoldást kínál, hogy a kiállított, hosszú lejáratú céges vevőszámlákra ne kelljen heteket, hónapokat várnod. A folyamat részeként engedményezed, vagyis gyakorlatilag “eladod” a számlát a faktor cégnek. Ti a pénzt rögtön megkapjátok, az, aki pedig nektek tartozik, a számla lejáratakor a faktor cégnek fizet. Ezzel a fizetési határidő akár 24 órára csökkenthető.
A folyamat egy egyszerű példán keresztül így néz ki: adott egy beszállító, aki egy hipermarket lánccal szerződik, gyümölcs beszállítására. Miután leszállítja az árut a hipermarketbe, kénytelen 30-45 vagy akár 60 napot várni arra, hogy a számla lejártával kifizessék a leszállított áru értékét. Itt kapcsolódik be a faktoring a folyamatba. A szállító dönthet úgy, hogy engedményezi, azaz kvázi “eladja” a számláját (pontosabban a számla által megtestesített követelést) egy faktor cégnek. Így nem kell megvárnia a számla lejártát, hanem a számla kiállítását követő 1-2 napon belül hozzájuthat a bruttó számlaérték kb. 90%-hoz, amivel biztosítani tudja vállalkozása likviditását vagy akár növekedését is.
A platform üzemeltetője, a Péntech úgynevezett függő ügynökként (a Hpt. hatálya alatt) jár el – ezt az jelenti, hogy egy adott pénzügyi partner, esetünkben faktorálás során saját leányvállalatunk, a Péntech Financial Solutions Zrt. faktorház, hitelközvetítés keretében pedig az MKB Bank Nyrt. megbízásából tevékenykedik. Egy digitális és automatizált, hazánkban egyedülálló megoldással gyorssá, egyszerűvé és átláthatóvá tesszük a faktorálás folyamatát, valamint segítjük a vállalkozások hitelhez jutását. Lejárt számla esetében, követeléskezelésben is hatékony segítséget nyújtunk partnereinken keresztül. A felügyeleti hatóságunk a Magyar Nemzeti Bank, ők ellenőrzik működésünket, és náluk vagyunk nyilvántartásba véve. A Péntech elnyerte a 2019-es FintechShow-n a legígéretesebb magyar pénzügyi technológiával foglalkozó startup díjat.
A bankszámlakivonat beküldése opcionális, de segít, hogy pontosabb ajánlatot tudjunk adni. Főszabályként 90 napra visszamenőleges összesítőt kérünk, melyben tételesen látszanak az egyes tranzakciók. A legtöbb hazai bank NetBank felületéről ez letölthető (a leggyorsabb ügyintézés érdekében, kérjük, lehetőség szerint “.csv”, “.xls”, “.xlsx” formátumban töltsd le).
“A NAV köztartozásmentes adózói adatbázisba a NAV elektronikus rendszerén, a KOMA nyomtatvány kitöltésével lehet jelentkezni. A NAV honlapja szerint köztartozásmentes adózói adatbázisban akkor szerepel egy adózó, ha megfelel a következőknek az adott hónap utolsó napján:
- Nincs az állami adó- és vámhatóságnál és vámhatóságnál nyilvántartott nettó adótartozása, valamint köztartozása
- Nincs behajthatatlanság címén nyilvántartott, és el nem évült tartozása
- Nyilatkozata alapján az esedékes bevallási és befizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz-vagy tett
- Nem áll csődeljárás, végelszámolás, kényszertörlési, illetve felszámolási eljárás alatt; csoportos adóalanyiság esetén a csoportos adóalanynak nincs általános forgalmi adó, vagy társasági adó tartozása
- Adó megfizetésére kötelezettként nincs tartozása
Persze a legegyszerűbb, ha ezt a könyvelő intézi!”
Forrás: NAV
Kérdés esetén keress bizalommal minket a +36 20 550 6666-os telefonszámon.