Erősítsd meg beszállítói láncod
a stabilabb üzletért

A megfelelő likviditáskezelés a kereskedők
egyik legnagyobb kihívása

Digitális beszállítói finanszírozásunk használatával cégednél…

Miért hasznos a digitális beszállítói finanszírozás?

A Péntech megelőlegezi a kifizetést beszállítóidnak, majd a számla lejártát követően céged a Péntech-nek fizet.

Told ki költségszámláid fizetési határidejét

A Péntech szolgáltatásának köszönhetően kitolhatod a költségszámláid fizetési határidejét, anélkül, hogy ezzel beszállítóidat terhelnéd.

Azonnali kifizetés beszállítóidnak

Szolgáltatásunknak köszönhetően a hosszabb határidők ellenére sem kell beszállítóidnak várakoznia hiszen azonnal – akár a számla kiállításától számított 24 órán belül – bevételükhöz juthatnak.

Digitális ügyintézés rugalmas feltételekkel

Ajánlatunk cégedre szabjuk átlátható árazás és rugalmas feltételek mellett. Ügyeid digitális felületünkön keresztül bármikor, akárhonnan intézheted.

Állapodj meg beszállítóiddal kedvezőbb fizetési feltételekben

A Péntech rendszerének köszönhetően kényelmesebben fizethetsz, miközben beszállítód is likvid maradhat, további számos előny mellett.

Stabil és átláthatóbb beszállítói bázis

A Péntech rendszerével egységes és digitális finanszírozási rendszert alakíthatsz ki beszállítóidnak.

Ne terheld üzleti kapcsolataid

A Péntech által felszabadult forrást beszállítóid működésük stabilitására, finanszírozására és céged kiszolgálására használhatják.

Zéró adminisztráció cégednek

A Péntech digitális rendszerében egy helyen kezelheted likviditási ügyleteid bárhonnan, bármikor.

Generálj versenyelőnyt üzleti hálódnak

Beszállítóid mélyebb integrációja, a likviditás és pénzügyi stabilitás, előnyt biztosít versenytársaiddal szemben.

Hubspot form

A Péntech digitális megoldása a beszállítói finanszírozásra három azonnali előnyt biztosít céged számára

+20 nap fizetési határidő

megnövekedett fizetési határidő a Péntechen keresztüli beszállítói finanszíroztatásnak köszönhetően

80 millió Ft

Jelentős forrás szabadul fel a fizetési határidők meghosszabbításával

Költségcsökkentés

Lecsökken az adminisztráció a beszállítokkal, számlázással és kifizetéssel

Gyakran ismételt kérdések

Alapvetően a következő dokumentumok feltöltésére lesz szükség: 

  • Számla (kiállított, nem járt még le) – a faktoráláshoz szükséges előminősítés és szerződéskötés megkezdhető kiállított számla nélkül is
    • Lejárt számla esetén pedig igényelheted követeléskezelés szolgáltatásunkat

  • Szállítólevél vagy teljesítésigazolás – a vevő által kibocsátott igazoló dokumentum, miszerint a szállító teljesítette, elvégezte a munkát és a vevő elfogadja annak minőségét és mennyiségét

  • Adófolyószámla kivonat (30 napnál nem régebbi) – az adófolyószámla kivonatot ügyfélkapun keresztül lehet lekérni, ez igazolja a befizetéseket, tehát, hogy vállalkozásod nem rendelkezik semmilyen hatályos negatív információval (Nav-os 0-ás igazolás nem elegendő)

  • A céged főkönyvi kivonata (3 hónapnál nem régebbi) – a főkönyvi kivonat mutatja meg nekünk, hogy vállalkozásod hogyan teljesített az elmúlt időszakban, ezt a könyvelődtől tudod kikérni.

  • Vevő folyószámla kivonat (más néven vevő analitika) lényege, hogy lássuk a partnered és vállalkozásod között végbemenő ügyletek részleteit, tehát, hogy hány napra szólt a számla, ezt a partnered a számla kiállítását követően hány nappal később a fizette ki, illetve hogy mennyi volt a korábbi ügyletek száma 

  • Aláírási címpéldány, erre azért van szükségünk, hogy tudjuk ki rendelkezik aláírási joggal

  • Vállalkozói szerződés vagy megrendelőlap, mely azért szükséges, hogy biztosítsa az ügyletet

Mára a faktorálás egy széles körben ismert, bevett és jól működő finanszírozási eszközzé vált és ezt jó eséllyel a Te partnered is tudja. Továbbá az ő részére is megnyugtató lehet, hogy Te, a szállítója megőrzi fizetőképességét, így számára is biztosított a jövőben a szállítás. Szinte biztos, hogy nem Te leszel az első szállítója az adott vevőnek, aki faktorál, talán már a Péntech-kel is kapcsolatban áll.

Mindenkivel megeshet, hogy megcsúszik, és nem tud időben fizetni. Rugalmasak vagyunk! A számla lejártát követő 15 napon belül nem számítunk fel késedelmi kamatot – egyszerűen úgy tekintjük, hogy a futamidő telik tovább. A 15 nap lejártát követően pedig Veled közösen találjuk ki, hogy hogyan tovább.

A magyar kis-és középvállalkozók számára rengeteg kihívást jelent cégük pénzügyi stabilitásának fenntartása. Ennek egyik oka például az lehet, hogy a vevőik nagyon hosszú határidőre (30-60-90 napra) fizetnek és a késés sem kizárt. Erre a problémára jelent megoldást a faktoring, különösen a digitális faktoring. A faktoringot a hitelhez hasonlóan egy pénzintézet, bank vagy faktorház biztosítja, ő folyósít pénzt az igénylő vállalkozás részére.

A faktoring megoldást kínál, hogy a kiállított, hosszú lejáratú céges vevőszámlákra ne kelljen heteket, hónapokat várnod. A folyamat részeként engedményezed, vagyis gyakorlatilag “eladod” a számlát a  faktor cégnek. Ti a pénzt rögtön megkapjátok, az, aki pedig nektek tartozik, a számla lejáratakor a faktor cégnek fizet. Ezzel a fizetési határidő akár 24 órára csökkenthető.

A folyamat egy egyszerű példán keresztül így néz ki: adott egy beszállító, aki egy hipermarket lánccal szerződik,  gyümölcs beszállítására. Miután leszállítja az árut a hipermarketbe, kénytelen 30-45 vagy akár 60 napot várni arra, hogy a számla lejártával kifizessék a leszállított áru értékét. Itt kapcsolódik be a faktoring a folyamatba. A szállító dönthet úgy, hogy engedményezi, azaz kvázi “eladja” a számláját (pontosabban a számla által megtestesített követelést) egy faktor cégnek. Így nem kell megvárnia a számla lejártát, hanem a számla kiállítását követő 1-2 napon belül hozzájuthat a bruttó számlaérték kb. 90%-hoz, amivel biztosítani tudja vállalkozása likviditását vagy akár növekedését is.

A Péntech úgynevezett függő ügynökként (a Hpt. hatálya alatt) jár el – ezt az jelenti, hogy egy adott pénzügyi partner, esetünkben faktorálás során egy piacvezető független faktorház, a BÁV Faktor Zrt., hitelközvetítés keretében pedig az MKB Bank Nyrt. megbízásából tevékenykedik. Egy digitális, hazánkban egyedülálló megoldással gyorssá, egyszerűvé és átláthatóvá teszi a faktorálás folyamatát, valamint segíti a vállalkozások hitelhez jutását. Lejárt számla esetében, követeléskezelésben is hatékony segítséget nyújtunk partnereinken keresztül. A felügyeleti hatóságunk a Magyar Nemzeti Bank, ők ellenőrzik működésünket, és náluk vagyunk nyilvántartásba véve. A Péntech elnyerte a 2019-es FintechShow-n a legígéretesebb magyar pénzügyi technológiával foglalkozó startup díjat.

A bankszámlakivonat beküldése opcionális, de segít, hogy pontosabb ajánlatot tudjunk adni. Főszabályként 90 napra visszamenőleges összesítőt kérünk, melyben tételesen látszanak az egyes tranzakciók. A legtöbb hazai bank NetBank felületéről ez letölthető (a leggyorsabb ügyintézés érdekében, kérjük, lehetőség szerint “.csv”, “.xls”, “.xlsx” formátumban töltsd le).

“A NAV köztartozásmentes adózói adatbázisba a NAV elektronikus rendszerén, a KOMA nyomtatvány kitöltésével lehet jelentkezni. A NAV honlapja szerint köztartozásmentes adózói adatbázisban akkor szerepel egy adózó, ha megfelel a következőknek az adott hónap utolsó napján: 

  • Nincs az állami adó- és vámhatóságnál és vámhatóságnál nyilvántartott nettó adótartozása, valamint köztartozása
  • Nincs behajthatatlanság címén nyilvántartott, és el nem évült tartozása
  • Nyilatkozata alapján az esedékes bevallási és befizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz-vagy tett
  • Nem áll csődeljárás, végelszámolás, kényszertörlési, illetve felszámolási eljárás alatt; csoportos adóalanyiság esetén a csoportos adóalanynak nincs általános forgalmi adó, vagy társasági adó tartozása
  • Adó megfizetésére kötelezettként nincs tartozása

Persze a legegyszerűbb, ha ezt a könyvelő intézi!”

Forrás: NAV

Más Péntech termék érdekel?

Ismerd meg likviditásról szóló tartalmainkat!

Töltsd le faktoring kisokosunkat díjmentesen, amiben mindent megtalálsz összefoglalva, amit a faktoringról tudnod kell.

Mi a különbség a hitel és a faktoring között? Milyen esetben melyiket érdemes választanod vállalkozásod számára? Tudd meg cikkünkből!

Töltsd ki a gazdaság újraindításával kapcsolatos cégvezetőknek készült kérdőívünket, melynek eredményeiről majd beszámolunk!