Digitális faktoring vállalkozásoknak

Válaszd a Péntech faktoring szolgáltatásait a kiszámítható bevételekért!

Digitális faktoring

A digitális faktoring lényegében megelőlegezi céged bevételeit. Így nem kell megvárnod,
míg a 15-30, vagy még annál is hosszabb fizetési határidő letelik, és vevőid kifizetik a számlát.
A Péntech-kel gyakorlatilag "eladod" a számlád, így a még le nem járt vevőszámláid készpénzre válthatod.
Péntech Digitális Faktoring folyamat

Teljesen online
ügyintézés

A Péntech finanszírozási folyamata egyszerű, gyors és egy online felületen keresztül érheted el, így velünk bárhonnan és bármikor faktorálhatsz.

Alacsony, átlátható
költségek

Céged igényeire szabjuk szolgáltatásunkat! Rajtunk keresztül már 1 számla is faktorálható, a költségekről pedig mindig pontos, átlátható tájékoztatást kapsz.

Elköteleződésmentes
szolgáltatás

Regisztráció után díjmentes tanácsadást és ajánlatot kérhetsz kollégáinktól. A szerződés aláírásától kezdve a Te kezedben van a döntés mikor és mennyit szeretnél faktorálni, tekints arra lehetőségként.

Hogyan működik?

A Péntech digitális faktoring platformján keresztül pár kattintással feltöltheted a szükséges adatokat és dokumentumokat. A szerződés megkötése után akár 24 órán belül folyósításra kerül az összeg céged számlájára.

Regisztráció és számlafeltöltés

A regisztráció díjmentes és csupán pár percet vesz igénybe. Pár alap adat megadása és egy rövid azonosítási folyamat után rögtön feltöltheted céged dokumentumait, faktorálandó számlá(i)dat.

1

2

Ajánlat és finanszírozási keret

A megadott adatokból a Péntech algoritmusai pénzügyi elemzést készítenek. A minősítés eredménye alapján cégedre szabott ajánlatot és finanszírozási keretet adunk vállalkozásodnak.

Megerősítés

A következő lépésben megbizonyosodunk a számla hitelességéről és adott esetben felvesszük a kapcsolatot a vevőddel - amennyiben ez szükséges.

3

4

Szerződéskötés és kifizetés

Ha mindent rendben találunk és elfogadod ajánlatunk, szerződéskötésre kerül sor. Ezután megtörténik a kifizetés céged számlájára, amely jellemzően a bruttó számlaérték 80-90%-a.

A folyamat lezárása

A számla fizetési határidejének lejártakor vevőd elutalja az ellenértéket pénzügyi partnerünk részére. Ekkor számolunk el a bruttó számlaérték maradék
körülbelül 10-20%-ával, mely folyósításra kerül céged számlájára.

5

Faktoring kalkulátor

Számold ki mennyibe kerülne cégednek a faktorálás a Péntech-kel!

Számlaösszeg

A kintlévő számla teljes értéke HUF

Számla fizetési határideje

A várható számlakifizetés ideje nap

Folyósítandó előleg

Várhatóan ezt az összeget folyósítja pénzügyi partnerünk céged bankszámlájára, akár 24 órán belül.

HUF

Futamidő végén folyósítandó maradványérték

Ezt az összeget folyósítja partnerünk céged bankszámlájára, amint a vevőd kifizeti a faktorált számlát.

HUF

Teljes finanszírozási költség

A számlafinanszírozás teljes költsége

HUF ( %)

A Péntech kalkulátor hozzávetőleges értékeket mutat és nem minősül ajánlattételnek.
Ajánlatért regisztrálj felületünkön és töltsd fel a szükséges dokumentumokat!

Kérd azonnali árajánlatunkat!

Lejárt a vevőszámlád fizetési határideje?

Mi ebben is segítünk! Ismerd meg a Péntech követeléskezelési szolgáltatásait!

Digitális faktoring előnyei

Versenyképes árazás

Nincsenek rejtett költségek

Flexibilis szerződések

Nagyfokú diszkréció

Könnyű hozzáférés

Átfutási idő

Hagyományos faktoring

Digitális faktoring előnyei: close
Digitális faktoring előnyei: close
Digitális faktoring előnyei: check2
Digitális faktoring előnyei: close

3-4 hét

Digitális faktoring előnyei: check2
Digitális faktoring előnyei: check2
Digitális faktoring előnyei: check2
Digitális faktoring előnyei: check2
Digitális faktoring előnyei: check2

24 óra

Banki hitel

Digitális faktoring előnyei: check
Digitális faktoring előnyei: close2
Digitális faktoring előnyei: close
Digitális faktoring előnyei: check2

4-6 hét

Versenyképes árazás

Nincsenek rejtett költségek

Felxibilis szerződések

Nagyfokú diszkréció

Könnyű hozzáférés

Átfutási idő

Kiknek ajánljuk a digitális faktoringot?

céged másik vállalatnak szállít be (B2B)

vevőid hosszú fizetési határidőkkel fizetnek (több, mint 15 nap)

a vállalkozás belföldi, vagy export követeléssel rendelkezik

legalább havi szinten 1 millió forintot számlázol partnerednek

azoknak a vállalkozásoknak, akik kiszámítható bevételhez szeretnénk jutni

kezdő és növekvő cégeknek egyaránt

Gyakran ismételt kérdések

Alapvetően a következő dokumentumok feltöltésére lesz szükség: 

  • Számla (kiállított, nem járt még le) – a faktoráláshoz szükséges előminősítés és szerződéskötés megkezdhető kiállított számla nélkül is
    • Lejárt számla esetén pedig igényelheted követeléskezelés szolgáltatásunkat

  • Szállítólevél vagy teljesítésigazolás – a vevő által kibocsátott igazoló dokumentum, miszerint a szállító teljesítette, elvégezte a munkát és a vevő elfogadja annak minőségét és mennyiségét

  • Adófolyószámla kivonat (30 napnál nem régebbi) – az adófolyószámla kivonatot ügyfélkapun keresztül lehet lekérni, ez igazolja a befizetéseket, tehát, hogy vállalkozásod nem rendelkezik semmilyen hatályos negatív információval (Nav-os 0-ás igazolás nem elegendő)

  • A céged főkönyvi kivonata (3 hónapnál nem régebbi) – a főkönyvi kivonat mutatja meg nekünk, hogy vállalkozásod hogyan teljesített az elmúlt időszakban, ezt a könyvelődtől tudod kikérni.

  • Vevő folyószámla kivonat (más néven vevő analitika) lényege, hogy lássuk a partnered és vállalkozásod között végbemenő ügyletek részleteit, tehát, hogy hány napra szólt a számla, ezt a partnered a számla kiállítását követően hány nappal később a fizette ki, illetve hogy mennyi volt a korábbi ügyletek száma 

  • Aláírási címpéldány, erre azért van szükségünk, hogy tudjuk ki rendelkezik aláírási joggal

  • Vállalkozói szerződés vagy megrendelőlap, mely azért szükséges, hogy biztosítsa az ügyletet

Mára a faktorálás egy széles körben ismert, bevett és jól működő finanszírozási eszközzé vált és ezt jó eséllyel a Te partnered is tudja. Továbbá az ő részére is megnyugtató lehet, hogy Te, a szállítója megőrzi fizetőképességét, így számára is biztosított a jövőben a szállítás. Szinte biztos, hogy nem Te leszel az első szállítója az adott vevőnek, aki faktorál, talán már a Péntech-kel is kapcsolatban áll.

Mindenkivel megeshet, hogy megcsúszik, és nem tud időben fizetni. Rugalmasak vagyunk! A számla lejártát követő 15 napon belül nem számítunk fel késedelmi kamatot – egyszerűen úgy tekintjük, hogy a futamidő telik tovább. A 15 nap lejártát követően pedig Veled közösen találjuk ki, hogy hogyan tovább.

A magyar kis-és középvállalkozók számára rengeteg kihívást jelent cégük pénzügyi stabilitásának fenntartása. Ennek egyik oka például az lehet, hogy a vevőik nagyon hosszú határidőre (30-60-90 napra) fizetnek és a késés sem kizárt. Erre a problémára jelent megoldást a faktoring, különösen a digitális faktoring. A faktoringot a hitelhez hasonlóan egy pénzintézet, bank vagy faktorház biztosítja, ő folyósít pénzt az igénylő vállalkozás részére.

A faktoring megoldást kínál, hogy a kiállított, hosszú lejáratú céges vevőszámlákra ne kelljen heteket, hónapokat várnod. A folyamat részeként engedményezed, vagyis gyakorlatilag “eladod” a számlát a  faktor cégnek. Ti a pénzt rögtön megkapjátok, az, aki pedig nektek tartozik, a számla lejáratakor a faktor cégnek fizet. Ezzel a fizetési határidő akár 24 órára csökkenthető.

A folyamat egy egyszerű példán keresztül így néz ki: adott egy beszállító, aki egy hipermarket lánccal szerződik,  gyümölcs beszállítására. Miután leszállítja az árut a hipermarketbe, kénytelen 30-45 vagy akár 60 napot várni arra, hogy a számla lejártával kifizessék a leszállított áru értékét. Itt kapcsolódik be a faktoring a folyamatba. A szállító dönthet úgy, hogy engedményezi, azaz kvázi “eladja” a számláját (pontosabban a számla által megtestesített követelést) egy faktor cégnek. Így nem kell megvárnia a számla lejártát, hanem a számla kiállítását követő 1-2 napon belül hozzájuthat a bruttó számlaérték kb. 90%-hoz, amivel biztosítani tudja vállalkozása likviditását vagy akár növekedését is.

A Péntech úgynevezett függő ügynökként (a Hpt. hatálya alatt) jár el – ezt az jelenti, hogy egy adott pénzügyi partner, esetünkben faktorálás során egy piacvezető független faktorház, a BÁV Faktor Zrt., hitelközvetítés keretében pedig az MKB Bank Nyrt. megbízásából tevékenykedik. Egy digitális, hazánkban egyedülálló megoldással gyorssá, egyszerűvé és átláthatóvá teszi a faktorálás folyamatát, valamint segíti a vállalkozások hitelhez jutását. Lejárt számla esetében, követeléskezelésben is hatékony segítséget nyújtunk partnereinken keresztül. A felügyeleti hatóságunk a Magyar Nemzeti Bank, ők ellenőrzik működésünket, és náluk vagyunk nyilvántartásba véve. A Péntech elnyerte a 2019-es FintechShow-n a legígéretesebb magyar pénzügyi technológiával foglalkozó startup díjat.

A bankszámlakivonat beküldése opcionális, de segít, hogy pontosabb ajánlatot tudjunk adni. Főszabályként 90 napra visszamenőleges összesítőt kérünk, melyben tételesen látszanak az egyes tranzakciók. A legtöbb hazai bank NetBank felületéről ez letölthető (a leggyorsabb ügyintézés érdekében, kérjük, lehetőség szerint “.csv”, “.xls”, “.xlsx” formátumban töltsd le).

“A NAV köztartozásmentes adózói adatbázisba a NAV elektronikus rendszerén, a KOMA nyomtatvány kitöltésével lehet jelentkezni. A NAV honlapja szerint köztartozásmentes adózói adatbázisban akkor szerepel egy adózó, ha megfelel a következőknek az adott hónap utolsó napján: 

  • Nincs az állami adó- és vámhatóságnál és vámhatóságnál nyilvántartott nettó adótartozása, valamint köztartozása
  • Nincs behajthatatlanság címén nyilvántartott, és el nem évült tartozása
  • Nyilatkozata alapján az esedékes bevallási és befizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz-vagy tett
  • Nem áll csődeljárás, végelszámolás, kényszertörlési, illetve felszámolási eljárás alatt; csoportos adóalanyiság esetén a csoportos adóalanynak nincs általános forgalmi adó, vagy társasági adó tartozása
  • Adó megfizetésére kötelezettként nincs tartozása

Persze a legegyszerűbb, ha ezt a könyvelő intézi!”

Forrás: NAV